muzyka: Ryszard Rynkowski
Uwagi dla wykonawcy:
Aranżacja oparta o oryginalne wykonanie Hanny Banaszak
Akordy z ukośnikiem oznaczają inny dźwięk w basie niż podstawa akordu. Na przykład Fm/Ab to akord Fm z basem na dźwięku Ab.
Gitara na ogół gra tylko akord przed ukośnikiem a to co po nim zostawiamy basiście lub pianiście.
UWAGA: W naszej notacji stosujemy następujący zapis:
dźwięki naturalne (białe klawisze):
A B C D E F G
dźwięki podwyższone (czarne klawisze):
A# C# D# F# G#
dźwięki obniżone (czarne klawisze):
Ab Bb Db Eb Gb
Dźwięk B w niektórych transkrypcjach nazywany jest dźwiękiem H, ale my trzymamy się notacji, z którą najczęściej zetkniecie się w muzyce rozrywkowej. Zatem B, a obniżone B to Bb.
Zarówno w notacji akordów na gitarę jak i w audiodeskrypcji dokonaliśmy niezbędnych uproszczeń.
Prosty odtwarzacz (jakość 128 kbps)
Mikser (jakość 128 kbps)
Wyłącz wybrane instrumenty i zagraj własną wersję: Wyłączenie jednego lub kilku instrumentów: przycisk [M] (mute) Posłuchaj jak gra konkretny instrument: Wyizolowanie jednego lub kilku instrumentów: przycisk [S] (solo). Po wciśnięciu tego przycisku, przebieg fali pokaże w którym miejscu utworu ten instrument występuje! Zmień proporcje głośności: suwaki Zmień ustawienie prawo/lewo: Na samej górze miksera znajdują się pokrętła (panorama). Słuchaj od dowolnego momentu: Kliknięcie lub przesuwanie kursora przebiegu fali utworu pozwala na jego przewijanie. Stwórz własny mix! Przycisk [Nagraj i pobierz mix] pozwoli na nagranie wszystkich ustawień, a nawet zmiany dokonywane w trakcie nagrywania! Po jego ponownym naciśnięciu lub zatrzymaniu odtwarzania pojawi się okno z możliwością zapisu zmiksowanego pliku w formacie wav.
UWAGA! Powyższy mikser ma charakter eksperymentalny. Może się długo ładować przy wolniejszych połączeniach. Prosimy o cierpliwość. Skrypt: Julian Cole
Ryszard Rynkowski komponował wyłącznie dla siebie, albo dla grupy VOX. Nie umiał, czy może po prostu nie chciał, napisać czegoś na zamówienie. Raz tylko jego piosenkę jako pierwsza nagrała Hanna Banaszak ( 1985 rok)i zrobiła z niej jeden ze swoich największych przebojów. Organizowano bowiem hucznie jubileusz działalności Estrady Poznańskiej. To była wtedy rozrywkowa potęga. Pod jej skrzydłami znalazły się gwiazdy tej miary co Krzysztof Krawczyk, Alex Band, VOX i Hanna Banaszak. To ona podczas tych obchodów przystąpiła do Ryśka Rynkowskiego i zdradziła mu w sekrecie, że otrzymała propozycję od CBS Nippon, na wydanie w Japonii angielskojęzycznej płyty i czy nie miałby czegoś dla niej. Wtedy nasz bohater zaprowadził piosenkarkę do garderoby gdzie stało pianino i zaśpiewał jej melodię, która miała co prawda czekać na „lepsze czasy”, ale sympatia do Hani spowodowała, że „może ją sobie wziąć”. Zaaranżowali całość „na jazzowo” Krzysztof Ścierański i Janusz Skowron zaś angielski tekst napisał profesor Jerzy Siemasz, anglista mocno zbliżony do branży rozrywkowej, popularny wśród piosenkarzy, którym pomagał szlifować akcent, tłumaczył teksty, a także sam je pisał.
Niestety do finalizacji umowy z Japończykami nie doszło i Hania Banaszak została z kilkoma piosenkami opatrzonymi angielskimi słowami.
Zdecydowano, że część tych piosenek można nagrać, ale po polsku.
Wybór padł na Magdę Czapińską. To ona była autorka słów do przebojowego „W moim magicznym domu” i nie mniej uroczej „Samby bez butów” z repertuaru Hanny Banaszak
Źródło: https://bibliotekapiosenki.pl/utwory/Pogoda_ducha
Pobierz i zapisz na swoim komputerze:
NUTY VOL. 2 W FORMACIE PDF (PDF, 1,3 MB)
PODKŁADY VOL. 2 w wysokiej jakości (320 kbps) WRAZ Z NUTAMI (329 MB)